RECENZE: Štěstí na dosah - Irena Petříková

NAKLADATELSTVÍ: Fragment
STRAN: 224
ROK VYDÁNÍ: 2013
PROVEDENÍ: Brožovaná
VĚK: 11+

HODNOCENÍ: 15 %

Ireně se splní přání - společně se dvěma kamarádkami odlétá na prázdniny do vysněného Londýna. Města, ve kterém září spousta hvězd nejen na nebi… Irena v něm prožije svůj sen, lásku i smutek. Podaří se jí najít svoje štěstí? Také jste někdy snily o klukovi z plakátu? Co byste dělaly, kdyby stál najednou před vámi?

Příběh je o třech kamarádkách, kterým začínají prázdniny. Jako ostatní mladí lidé i tyto kamarádky by si rády našly na léto brigádu.  Když s nabídkou brigády přijde jedna z nich, ostatní jsou nadšené. Brigáda v Anglii, kdo by to nechtěl? Navíc, když je zajištěno bydlení i jídlo. A tak holky naskočí do letadla a odjíždějí do Anglie. Zabydlí se u jedné rodiny a začnou pracovat v kavárně.  Když do kavárny přijde slavný zpěvák z klučičí kapely One Direction, je u pultu zrovna Irena. Ta zpěváka obdivuje už několik let a doufala, že by s ním mohla někdy být a teď se jí naskytne taková příležitost. Mezi Irenou a Harrym přeskočí jiskra.  Irene se po přechozím vztahu nechce vázat, ale s Harrym se spřátelí. Ten ji přivede do jejich zkušebny, kde ji uslyší producent. Tak se rozjede Irenčina kariéra, zanedlouho začne natáčet své vlastní písně a klipy. Vše by bylo dokonalé, jen kdyby věděla, zda má s Harrym začít chodit anebo ne. Nechce Harry jen další zářez na posteli?  Projde si Irena trnitou cestu rozchodů i návratů, až k vysněnému konci?

Subjektivní názor:
Kniha se mi opravdu četla špatně, protože děj byl popisován hned několika postavami. Tím docházelo k tomu, že se opakoval děj. Navíc jsem měla dost zmatek ve jménech, ani jsem nevěděla, kdo to říká. Kniha mi přijde jako vysněný sen autorky, která se až moc nápadně podobá hlavní hrdince. Taky studuje konzervatoř a zpívá, také se jmenuje Irena. O postavách se toho moc nedozvídáme, o jejich pocitech, myšlenkách ani nemluvě. Jedině je řešená láska Ireny a Harryho, která ho miluje, ale i tak ho podvede s jeho kamarádem? Irena mi přijde až moc dokonalá, bez jediné chyby, navíc nechápu, jak může fungovat láska, která je založená na lásce platonické. Proti One Direction nic nemám, nejsem ani fanoušek ani „hater“ . Ke knize jsem přistupovala, jako by to nebyla žádná oslavná kniha známé skupiny. Neumím vyzdvihnout žádnou scénu a to se opravdu moc snažím. Knihu strkám na půdu, někde mezi knihy, které již nemusím znovu vidět.

Irene
„A proč ne?“ řekl. Jeho šťastně rozesmátý výraz mě dostal. Přemýšlela jsem nad tím, že to všechno se děje nějak moc rychle. „A zbývá mi něco jiného?“ usmála jsem se nakonec. Nebyl tohle vždycky můj sen? No tak co, budu spát u něj doma. Jako bych občas nepřespala u svých přátel. Jenže jeho znám jen pár hodin. Nakonec jsem ujistila sama sebe, že nic lepšího se ani stát nemohlo. „A víš, co je ještě lepší?“ rozzářil se Harry. „Netuším,“ odpověděla jsem, trošku zaskočená.
Harry
Řekl jsem jí, že zítra se za námi přijede podívat na zkoušku Simon. Moc nechápala, proč to říkám, a tak jsem pokračoval. „Necháme jim tady vzkaz, aby se nebáli, protože zítra nepůjdeš do práce. Půjdeš se mnou na tu zkoušku. Seznámím tě s klukama a Simonem. Ty mu zahraješ svoje písničky a on padne na zadek. To ti garantuju.“ „Když já nevím,“ šeptala cestou k autu nejistě. Vysvětlovala mi, že obyčejně se prý nebojí před někým zpívat. Ale když po vás chce slavný člověk, abyste hráli jinému slavnému člověku, a kolem budou další slavní lidé, tak se jí to nezdálo jako nejlepší nápad. „No a navíc si nemám vzít zítra co na sebe, když se ani nestavíme doma,“ namítala Irene. Konečně jsem po téhle větě zjistil, že je to aspoň trochu reálná ženská. Nemá co na sebe. To je roztomilé. Zatím jsem měl pocit, že je snad neskutečná. Trochu mě ta hláška pobavila. „Tak půjdeme ráno nakupovat, nebo zavolám naší stylistce a ta se o tebe postará.“ Usmál jsem se a dal jí rychlou pusu na tvář. Pak jsme šli k autu a já jsem pokračoval v líčení svého plánu. Irene byla zaskočená. Alespoň tak vypadala.
Knihu k recenzi darovalo nakladatelství Fragment.