sobota 6. června 2015

MĚSÍČNÍ PŘÍRŮSTKY: Červen 2015

Ačkoliv se to může zdát neuvěřitelné, začalo léto. A to značí další měsíc. Tento měsíc jsem si neobjednala téměř žádné recenzní výtisky, protože je hold zkouškové období. Budu ráda, když přežiju ve zdraví, ještě aby mě tlačily termíny recenzí, to bych si to mohla rovnou jít hodit. :)

Recenzní výtisk je tedy jen jeden, s nakupováním jsem samozřejmě zkouškovým omezována nebyla, takže knížek je zase malá kupička. Tentokrát jsem měla velké štěstí a některé z knih jsem sehnala za pár korun. Dvě z nich dokonce za padesátikorunu, jiné zase okolo sto koruny, neberte to. Myslím, že se na ně můžeme vrhnout.

Celkem je tedy knížek 8. Protože se blíží mé stěhování do vlastního bytečku, tak už to nemohu moc přehánět. Více knih jsem za květen prodala, než koupila. Poprvé jsem v plusu, co se týče peněz utracených za knihy.

Tentokrát potěším milovníky fantasy, nic jiného tady nemám. A i když jsem říkala, že už nemám, co bych kupovala, spletla jsem se. Přeci se ještě něco našlo.



Stvoření temnoty je tím jediným recenzním výtiskem. Na knihu jsem se těšila od doby, kdy jsem ji viděla, že má vyjít. Obálka mě uchvátila. Něco z anotace: nastaly těžké časy, občanská válka, prastará magie.. Jako milovníka fantasy mě kniha lákala. Musím říct, že mám termín odevzdání recenze za dva týdny, ale knihu přelouskávám s velkými obtížemi. Jsem na straně 40 a podle mne je kniha psána opravdu složitě. Dost věcí musím číst znovu, v postavách mám zmatek. Jakmile mě někdo vyruší, tak nevím, kde zrovna v textu jsem a musím začít znovu. Čekala jsem něco jiného. Ale těžko odsuzovat knihu, když jsem teprve na začátku že? :)

Zrození zimy slibuje také války, svět bez bohů a řinčení mečů. Myslím si, že není jediná kniha, která by mne od Fantomprintu nelákala. Když za knihu chtěl prodejce jen 49,- tak jsem neváhala. Jestli to byla dobrá koupě, nebo špatná, to se uvidí.

Tyto dvě knihy nechci nijak moc komentovat. První díl jsem ještě nečetla a tudíž na anotaci nechci ani nahlédnout, co kdyby prozrazovala díl předchozí. Ještě sice nevím, jak se mi bude líbit díl první, ale když už jsem kupovala knihy z jednoho antikvariátu přes internet a měla to za jdno poštovné, ceny byly příznivé, tak jsem vzala i tyto dvě. Co se může stát, přinejhorším je prodám společně s prvním dílem.

Miluji tlusté knihy. Kushielova střela byla v mém seznamu na databáziknih. Už ani nevím, jak dlouho tam je a kde jsem na ni narazila. Opět 49,- 672 stran, no není to krása? Když prohledávám bazary, nikde nic nenajdu. Poté jen tak náhodou projíždím různé stránky a takové úlovky. Něco z anotace: potomek lidí a andělů, kurtizánka i špionka v jednom.. doufám, že kniha bude napínavá, možná i trochu romantická. Moc se těším. Ještě nikdy mě žádná bichle nezklamala. Ať už to byly Pilíře země, Hra o trůny, nebo Cizinka. :)

Tuto knihu jsem obhlížela už nějakou dobu v knihkupectví. Jediné, co mi zabránilo ji koupit byla cena. Přeci jen dát čtyřista korun po SLEVĚ. Mi přijde opravdu hodně. Nakonec jsem ji také nalezla u antikvaritátu, od kterého mám většinu nakoupených knih z tohoto měsíce. Většina těchto knih je vyřazená z knihoven. Vůbec mi nejde na rozum, proč by je někdo vyřazoval. Možná trošku odřený hřbet, ale vyřadit knihy, které vyšly nedávno?? Nepochopím. Týká se to hlavně jiné knihy, kterou budu ukazovat později. Legenda o Brokenu spojuje opět čaroděje a boje o spravedlnost. Bílá panteřice má podle anotace také svou roli a kniha má opět téměř 600 stran, takže se těším na propracovaný příběh a postavy. Ke koupi jsem se rozhodla asi kvůli tomu krásnému tygrovi na obálce. Či pantěřici?? :D Nevím no, asi máme jiné představy o kočkovitých šelmách s nakladatelem.


Tuto knihu určitě znáte. Tuto chci opravdu tento měsíc mezi zkouškami přečíst. Doufám, že se mi to povede. Pustila bych se do ní ihned, jenže mě hryže svědomí za ten recenzní výtisk, u kterého jsem na začátku. Takže promiň Martine, musíš počkat. U této knihy jsem se nejvíce rozčilovala, že ji někdo z knihovny vyřadil. Pochopíte to? Rok stará knížka.. proč? Má odrbaný horní a podní hřbet, jinak je v pořádku. To by mne zajímalo, jestli to tak dělají se všemi knihami. Škoda peněz. Mohly raději nakoupit jiné tituly, než koupit nového Rytíře, když teto je celkem v pořádku. Tím lépe pro mne. 120,- A i já si jej můžu přečíst a vlastnit jej.  Co si mám představit k ději knížky, to uvidím. Středověk mám ráda, rytíře ještě více a anotace je úryvek z knížky, takže nevím. Nechám se překvapit.

Poslední knihou je Oko světa. 99.- Prostě krása, můžu znít, že se vychloubám a je to asi pravda. Jsem opravdu na sebe pyšná, že jsem je takto ulovila. Tato knížka není z antikvariátu, ani vyřazená z knihovny. Tato je z obyčejného internetového bazaru. Vypadá naprosto neporušeně. Knihu jsem koupila na doporučení od knižních bloggerů. Anotace konečně neslibuje válku jedněch, proti druhým, ale obyčejného hrdinu, který zažije něco neobyčejného. Tuto knížečku bych také ráda přečetla ještě tento měsíc.

15 komentářů:

  1. pěkné kousky :) a jestli se ti Pán ledové zahrady nebude líbit tak se o něj hlásím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobře, beru na vědomí :D :D Kdyby něco, vzpomenu si na tebe :D

      Vymazat
  2. Pěkné úlovky! :-) Nemohla bys mi napsat odkazy na stránky, kde jsi knihy koupila??? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nehledej v tom žádnou vědu.. :) obyčejné internetové bazary, jako sbazar a podobné :) občas to zkouším projet. :) A pak třeba něco mám z Aukra. :)

      Vymazat
  3. Neprozradila bys mi prosím, kde nakupuješ? Ten antikvariát a tak? :) Jinak co se týče Stevena Eriksona, tak jde vidět, že jsi od něj ještě nic nečetla, viď? Jako asi tě nepotěším, ale to už lepší bude. Erikson má opravdu hodně postav. Četla jsem od něj první díl ságy Malazká kniha padlých a taky jsem měla co dělat, abych to dočetla. Není to žádná oddychovka, ale co jsem četla v diskuzi o něm ,tak to chce vydržet a pak to prý stojí za to. Je to sice náročnější čtení, ale umí vytvořit úžasný svět a postavy. Můžeš se podívat na legie.info, tam jsem o něm četla, tak si uděláš obrázek o tom jak píše a třeba ti to pomůže v něčem :) Jinak já mám fantasy moc ráda, Oko světa bych si chtěla taky přečíst (prý je to taky trochu náročnější), Rytíře sedmi království jsem četla, zbytek už mi nic neříká :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak už jsem psala v reakci na předchozí komentář.. :) nic složitého v těch mých nákupech nehledejte. Chce to prohledávat internet a rychle reagovat, než to koupí někdo jiný. :) Sbazar, bazos a podobné stránky.. nic jiného :) Tvůj komentář mě nepotěšil, to já asi nezvládnu 500 stran, jestli to bude takto pokračovat. :) Uvidíme no.. :) nebo si budu psát vysvětlující poznámky během čtení :D

      Vymazat
    2. Ok děkuju :) Já občas zabrousím do bazaru knížek na facebooku, je jich tam několik a občas taky pěkné knihy za málo peněz ;) No třeba si ty jména zapamatuješ a pak už to půjde :) Já chci dát Eriksonovi ještě další šanci, protože některé věci se mi moc líbily.

      Vymazat
    3. Jojo, na facebooku jsem také ve všech knižních bazárcích :) ať už tam nakupuju, nebo prodávám obojí se daří :) Třeba jo :) Uvidím, třeba mi to nejde, protože mám ty zkoušky a hlava prostě už nespolupracuje a nechce číst nic náročného. Možná, až ten největší nával přestane, tak to půjde :)

      Vymazat
    4. To bohužel znám, já jsem během zkouškové četla Dunu, která je taky trochu náročnější, a četla jsem jí dva měsíce. Ale většinou během zkouškového nečtu vůbec, není nálada, nedokážu se u toho uvolnit a soustředit se. Teď jsem nečetla asi už měsíc :(

      Vymazat
    5. Já teď čtu asi intenzivněji jen Paní Bovaryovou, protože mám jako B předmět Světovou literaturu. Takže ještě dohánám povinnou četbu. Jinak se mi taky do ničeho moc nechce. Přes den číst sešity a večer knížku? Těch písmenek je na mě během dne dost.

      Vymazat
  4. Pěkné knížky :) A ceny jsou také velmi příznivé :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, nechcem rýpať, ale keďže som trochu od knihovníckeho fachu, musím :-) Knihy, ktoré si, ako píšeš, kúpila v antikvariáte vyradené z knihoven, vôbec nemusia byť vyradené. Žiaľ, ešte stále existujú ľudia, ktorí si napr. u nás v Košiciach zaplatia 3€ zápisné do knižnice, vezmú jednu knihu - vrátia, vezmú dve knihy - vrátia a potom vezmú maximálny počet 10 kníh a už ich viac neuvidíme. Väčšinou to spravia, ak sa niekam sťahujú, vtedy ich už nevypátrame nikdy. Stalo sa mi dokonca, že som v antikvariáte našla encyklopédie z našej knižnice, o ktorých som vedela že určite vyradené neboli. Takýmto spôsobom som našla dokonca knihy z okolitých knižníc - Prešov, Rožňava, Trebišov. Väčšinou si opíšem evidenčné čísla a volám priamo do knižnice, či naozaj je tá novšia kniha vyradená, alebo nie. A musím povedať, že stačili 2-3 obchôdzky po antikvariátoch a zlatí predavači už vedia čo majú robiť, ak v knihe nájdu pečiatku knižnice. Takže, ja by som zavolala do knižnice a opýtala sa, či je tá kniha naozaj vyradená. Antikvariáty musia (aspoň u nás) opísať údaje z občianskeho preukazu a teda vedia, kto im knihy doniesol a predal. My sme takto riešili súdny spor asi pred 5 rokmi, bol z to síce len "priestupok", keďže hodnota kníh bola vysoká pre nás, ale nie na trestný čin, ale vymohli sme aspoň "pokutu či dar" pre knižnicu v dvojnásobnej hodnote, ktorý sa použil na nákup iných nových kníh :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je zajímavé. Krade se všechno, ale že by někdo ukradl knihu, aby ji pak prodal do antikvariátu, to by mě nenapadlo. Kdo ví, jak se ke mě dostaly ty mé knihy. Všechny jsou z Prahy.

      Nicméně děkuji za názor. :) Zase jsem o něco chytřejší a poučenější :)

      Vymazat
  6. Zaujímavé knihy takéto som ešte nevidela... Legenda o brokenu má krásny obal a určite musí byť dobrá... :)
    www.allmoblogg.blogspot.com

    OdpovědětVymazat

Děkuji za zpětnou vazbu. :) Komentáře typu dvouslovné věty: Hezký blog, recenze, knihy + Váš odkaz na blog nebudu publikovat. Nezlobte se. :) Nepřijde mi to jako upřímný komentář, ale jen jako reklama.